miercuri, 2 februarie 2011

Sarpele-Cobra

Sarpele cobra

sarpele cobraUnde traiesc?
Traiesc in Africa si in sudul Asiei, in India si in China. Imi plac zonele calde, secetoase si padurile tropicale. Ma strecor prin iarba sau prin gauri si roci din desert.

Cum arat eu?
Sunt foarte lung iar pe cap si pe o parte a corpului pielea imi sta ca o gluga de cate ori ma incordez si ma pregatesc de atac. Ca toti prietenii mei serpi, am corpul acoperit cu solzi. Pielea mea este foarte uscata.

Ce culoare am?
Sunt maro cu negru, cu umbre de alb, galben si uneori roz. Ochii si gluga sunt galben-aurii, ca bronzul.sarpele cobra

Cat de mare sunt?
Sunt unul dintre cei mai mari serpi si pot avea intre 3 si 5 m lungime.

Cat de mult cantaresc?
Sunt un sarpe subtire si cantaresc doar cateva kg.

sarpele cobraCum este familia mea?
Sunt singurul sarpe care isi pregateste un cuib pentru oua. In corpul femelei, ouale se formeaza ca un sir.

Ce mananc?
Mananc alti serpi, soparle, rozatoare si broaste. Nu sunt capabil sa-mi rup prada ci o inghit direct.

Cum ma apar de dusmanii mei?
Sunt cel mai veninos sarpe din lume asa ca veninul pe care il eliberez este arma mea de aparare. In corp am un lichid periculos numit venin. Veninul meu este la fel de periculos si daca te musc si daca te stropesc cu el in ochi. Dusmanul meu cel mai de temut este mangusta.

sarpele cobraCe este asa de interesant despre mine?
Sunt sarpele "fermecator" pe care l-ai vazut dansand in filme. De fapt, eu nici nu pot sa aud muzica pentru ca nu am urechi. Imi undui miscarile dupa miscarile unui obiect pe care cel care-mi canta il tine in fata mea. Pot sta in picioare cu o treime din lungimea corpului.

Oamenii de stiinta au studiat veninul meu mai multi ani ca sa-l poata folosi in obtinerea medicamentelor impotriva muscaturilor de serpi. In padurile intunecate am pielea inchisa la culoare, iar in padurile tropicale, este deschisa. Imi lepad pielea cam de 2-6 ori pe an. Pot dormi cu ochii deschisi si vad o persoana de la 100 m.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu